Piits

Olen eelnevates kuu kokkuvõtetes juba kirjutanud, et kandsin natuke aega tagasi Investly‘sse pisikese raha. Selleks, et näha kuidas portaal toimib. Rahastasin oma esimesed kaks arvet summades 25 € ning 50 € ja nagu imeväel läksid mõlemad arved “punaseks”. Enne kui järgmistesse arvetesse soovisin panustada, otsustasin, et need kaks arvet näitavad mulle hästi, kuidas portaal hapude arvetega hakkama saab. Ühesõnaga ülejäänud vaba raha kandsin sel hetkel välja ja jäin ootama, mis arvetest edasi saab.

Nüüd on möödas umbes kaks kuud ning suurema panusega arve staatusest saab lugeda, et portaal tegeleb aktiivselt probleemiga ja otsib lahendusi. Hetkel proovitakse jõuda kokkuleppele maksegraafiku koostamiseks – kogu summa korraga nõudmine viiks nimelt ettevõtte pankrotti. Graafik ei ole veel küll paigas, kuid fakt, et töö käib ja lahendust otsitakse, teeb tuju heaks ja annab lootust. Kahjuks tähendab see aga seda, et seda raha niipea tagasi ei tasu oodata.

Präänik

Väiksema summaga (25 €) rahastatud arve tuli aga peale paari meeldetuletust ilusasti koos intresside ja viivistega tagasi.

Ehk nende kahe arve elukulgu vaadates otsustasin, et testin portaali edasi ning kandsin juurde 25 € (nii on sissemakse ilus 100 €) ja seadistasin automaatpakkuja, mis panustab arvete ostmisse erinevates reitingutes 10-12% intressiga 10 € kaupa.

Ehk hetkel lisaks 50-le “lukus” eurole ringleb seal teine samapalju. Mõned arved on juba oma eluringi ära ka elanud, raha tagasi tulnud ja olen oma esimesed sendid intressi teenitud.

Mis edasi?

Plaan on selline, et enne uut aastat raha sinna juurde ei kanna. Samas välja ka ei võta. Lasen sellel väiksel summal keerelda ja vaatan kuidas “punane” 50 € laheneb. Uuel aastal käin portaali taas üle ja otsustan, kas kannan sinna midagi juurde või pigem ei hakka selle portaaliga tegelema.

Samas tundub selline kõrge likviidsusega (maksetähtajad on kuni 90 päeva) investeerimise võimalus huvitav.

Mis veel Investlys olen teinud?

Ümarduskonto

Oma 25 € arve tagasi saamisega avastasin (tänud Eelikale tähelepanu juhtimise eest), et prognoositav intress ja laekunud intress erinesid teineteisest 1 sendi võrra. Ja seda minu kahjuks. Et saada aru, kuidas see juhtus ja miks prognoosides näidatakse suuremat summat, kui reaalsuses laekub, pöördusin Investly poole ja uurisin asja. Sain teada, et nad ümardavad oma intresse enam kui 2 kohta peale koma, st poolitavad sente. Kui nüüd toimub laekumine, siis kantakse raha tagasi sendi täpsusega. See summa, mis ümardamisel aga “üle jäi” kandub kuni järgmiste intresside saabumiseni “ümarduskontole”. Kui seal kontol sent täis koguneb, makstakse see välja.

Näide:
Oodatav intress on näiteks 0,178 €. Portaal kuvab prognoositavat intressi 0,18 €, kuid intressi maksmisel kantakse kontole vaid 0,17 € ja 0,008 € jääb ümarduskontole. Kui järgmiseks intressiks on näiteks 0,122 €, siis portaal kuvab seda 0,12 aga kannab kontole 0,13 (0,122 + 0,008 ümarduskontolt).

Viga kodulehel

Oma professionaalsest kretinismist tingituna näen kõike turunduslikku hoopis teise nurga alt kui teised. Selle turundusliku maailma alla kuuluvad ka veebilehed. Lehel viibides hakkan automaatselt analüüsima lehe ülesehitust, näen kirjavigu jne. Ega ma muidugi vabast ajast veebilehti põhjalikult testimas ei käi, kuid paljud asjad jäävad ikkagi silma. Olen 99% kindel, et igas portaalis (ühisrahastus) mida uurinud olen, võiksin kirjutada pika blogipostituse asjadest, mida teisiti teha või täiendada. Aga see selleks.

Investlys jäi mul silma bugi, mis oleks pidanud juba ammu välja tulema, sest tegu on teenusega, mida investorid kasutavad. Nimelt polnud keegi märganud (või vähemalt Investly tähelepanu sellele juhtinud), et portaalis ei olnud võimalik vaadata oma arvete ajalugu. Ilmselgelt oli tegu väikese kuvamise bugiga ja see parandati kiiresti, kuid see pole minu mõtte tuum.

Kuhu ma oma jutuga jõuda tahtsin on see, et minu professionaalne kretinism on üks teguritest, millega ma investeerimisportaale valin. Kui leht on ikka vigane ja need vead on selgelt põhjustatud näiteks kiirustamisest või hoolimatusest, siis see paneb mul kohe punase tule kuskil kuklas põlema. Miks peaks sellise ettevõtte raha haldamine olema korrektne, kui nende peamine müügikanal, veebileht, on ebaprofessionaalne. Ühesõnaga, vahel on sisend millega teenusepakkujat hinnata, hoopis teine, kui näiteks lubatud tootlus 🙂